Home › Praktisch

Praktische informatie

 

Overzicht van de veelgestelde vragen:

    1. Regelt u ook vervoer?
    2. Zijn de kosten van een personeelsuitje fiscaal aftrekbaar?
    3. Hoe betaal ik de barrekening? 
    4. Kan iedereen meedoen?
    5. Wat als het slecht weer is?
    6. Wat voor kleding moet ik aan en wat moet ik verder meebrengen?
    7. Waar eten we?
    8. Doen jullie ook programma?s in Nederland?
    9. Kun je meedoen als je zwanger bent?
    10. Kun je meedoen bij medische klachten?
    11. Hoe zit het met de verzekering en aansprakelijkheid?
    12. Ik heb een blessure. Kan ik meedoen?
    13. Kan ik nog mensen extra opgeven?
    14. Wat gebeurt er als ik een onderdeel niet mee kan doen?
    15. Kan ik bij u pinnen?
    16. Is er kleedruimte/douche?
    17. Zijn er toiletten aanwezig?
    18. Kan ik mijn auto parkeren?
    19. Heeft u een routebeschrijving?
    20. Regelt VenturiX ook accommodatie?
    21. Zijn er andere mensen in de accommodatie?
    22. Wat hebben we nodig in de vakantiewoning?
    23. Mogen we eigen drank meenemen?
    24. Mogen we zelf het eten verzorgen?
    25. Wat doen we met waardevolle spullen?


    1. Regelt u ook vervoer?

    Natuurlijk. Wat u wilt, vliegen, trein of touringcar. Wij werken samen met onze vaste vervoerders: Ringelberg en RSR. Wij bevelen de inzet van een touringcar van harte aan. Wat is er prettiger dan u comfortabel te laten vervoeren. Zeker na een inspannend weekend en met een lekker glaasje wijn of bier op is het veel veiliger om u naar huis te laten brengen. Vaak nog voordeliger dan de inzet van lease-auto's.

    naar boven

     

    2. Zijn de kosten van een personeelsuitje fiscaal aftrekbaar?

    Voor deze materie bevelen wij u van harte een bezoekje aan uw accountant aan in verband met de regelmatig wijzigende wetgeving.

    naar boven

     

    3. Hoe betaal ik de bar-rekening?

    Deze dient u ter plaatse  contant  bij de instructeur af te rekenen. Indien afgesproken ontvangt u hiervoor een factuur na afloop.
    naar boven

     

    4. Kan iedereen meedoen?

    In principe zijn onze activiteiten toegankelijk voor alle leeftijden en condities. Onze instructeurs zullen rekening houden met leeftijd geslacht en wensen van de groep als het gaat om de intensiteit. Wanneer u twijfelt dient u zelf uw arts of specialist te raadplegen.
    naar boven

     

    5. Wat als het slecht weer is?

    Ook bij regen of lage temperatuur gaan de programma's gewoon door. Dat geeft vaak juist een extra dimensie aan het buiten zijn. Vooral na afloop zijn de verhalen des te mooier! We kunnen qua omvang en intensiteit de activiteiten aanpassen.
    naar boven

     

    6. Wat voor kleding moet ik aan en wat moet ik verder meebrengen?

    Paspoort/identiteitsbewijs, wat Euro's in contanten. Zorg dat u altijd een kaartje bij u draagt met daarop persoonlijke- en medische gegevens en het telefoonnummer van thuis. Fototoestel, rugzakje, toiletspullen, regenjack en stevige schoenen. Neem gemakkelijke (sport)kleding mee wat vies en eventueel nat mag worden, en vrijetijdskleding. Neem minimaal twee paar schoenen mee; een paar stevige wandelschoenen (liefst waterdicht of waterafstotend) en een reserve paar schoenen. Zonnebril met zonnebrand of paraplu. Reservekleding. Voor de bril -en zonnebril dragers onder ons: een briltouwtje. Bij activiteiten in de avond, zoals bivak of een avond oriëntatieloop, een zaklamp !
    naar boven

     

    7. Waar eten we?

    Indien u catering heeft geboekt eet u in onze Outdoorbar of Outdoorlounge op ons buitensport-terrein in Comblain au Pont. Deze zijn gezellig ingericht met picknicktafels en indien nodig kan de terrasverwarming aangezet worden. Ookl kan er in catering in uw vakantiewoning worden voorzien.
    naar boven

     

    8. Doen jullie ook programma?s in Nederland?

    Ja, maar dat betreft meestal maatwerk voor grotere gezelschappen. Bel met ons kantoor op 0162-438000 voor meer informatie.
    naar boven

     

    9. Kun je meedoen als je zwanger bent?

    Hiervoor dient u uw eigen arts of specialiste te raadplegen. Indien deze akkoord is dient u dit vooraf op de namenlijst te vermelden en ook de betreffende instructeurs die u begeleidt op de hoogte te brengen (Vooraf).
    naar boven

     

    10. Kun je meedoen bij medische klachten?

    Hiervoor dient u uw eigen arts of specialiste te raadplegen. Indien deze akkoord is dient u dit vooraf op de namenlijst te vermelden en ook de betreffende instructeurs die u begeleidt op de hoogte te brengen (Vooraf).
    naar boven

     

    11. Hoe zit het met de verzekering en aansprakelijkheid?

    Uiteraard heeft VenturiX Outdoor een uitstekende WA verzekering met 100% dekking.
    naar boven

     

    12. Ik heb een blessure. Kan ik meedoen?

    Hiervoor dient u uw eigen arts of specialist te raadplegen. Indien deze akkoord is dient u dit vooraf op de namenlijst te vermelden en ook de betreffende instructeurs die u begeleidt op de hoogte te brengen (Vooraf).
    naar boven

     

    13. Kan ik nog mensen extra opgeven?

    Wanneer het gaat om een beperkt aantal extra personen (tot 5)is dit mogelijk tot een aantal dagen voor de uitvoering van de activiteit. Wanneer het gaat om een extra groep dan is het noodzakelijk om langer van te voren bij te boeken, daar wij dan extra instructeurs en materialen in moeten zetten.
    naar boven

     

    14. Wat gebeurt er als ik een onderdeel niet mee kan doen?

    Als u een onderdeel niet mee kunt doen is er voldoende gelegenheid om toch betrokken te zijn. Veelal is het mogelijk om vanaf onze verzamelplaats de activiteiten te kunnen volgen.
    naar boven

     

    15. Kan ik bij u pinnen?

    U kunt bij ons niet pinnen. Facturen dienen vooraf per bank betaald te worden. Genoten consumpties betaalt u ter plaatse à contant of vanaf 50 euro kunnen wij u een factuur sturen. 
    naar boven

     

    16. Is er kleedruimte/douche?

    Op ons terrein staat een tenten waarin u zich kunt omkleden. U kunt uw persoonlijke spullen hier niet achterlaten. Wij nemen geen waardevolle spullen in bewaring! Er is geen douche aanwezig. Wel is er een eenvoudige wasgelegenheid om u op te kunnen frissen.
    naar boven

     

    17. Zijn er toiletten aanwezig?

    Op ons terrein zijn toiletcabines aanwezig.
    naar boven

     

    18. Kan ik mijn auto parkeren?

    Ons terrein beschikt over voldoende ruimte om uw auto te parkeren. Het is privéterrein maar: doe de auto wel op slot en laat er geen waardevolle spullen in achter.
    naar boven

     

    19. Heeft u een routebeschrijving?

    De routebeschrijving naar ons buitensport terrein in Comblain au Pont vindt u hier. Het adres van ons buitensportbedrijf in België is: Domaine de la Madeleine, Rue de la Havée Madeleine 24, 4170 Comblain au Pont
    naar boven

     

    20. Regelt VenturiX Outdoor ook accommodatie?

    Jazeker. Wij werken samen met diverse partners. U kunt op onze site rechtstreeks bij hen een woning reserveren. Maar wij regelen ook hotelovernachtingen, campingplaatsen of een heus bivak voor u.
    naar boven

     

    21. Zijn er andere mensen in de accommodatie?

    Dit is afhankelijk van de accommodatie die u boekt. In een hotel zijn er andere gasten, net als op een camping. Echter bij een bivakovernachting slaapt u op een unieke plaats alleen met uw groep. Ideaal is een vakantiewoning van één van onze partners. Hier verblijft u exclusief met uw eigen gezelschap.
    naar boven

     

    22. Wat hebben we nodig in de vakantiewoning?

    Neem beddengoed: lakens of een slaapzak, kussensloop, handdoeken en toiletspullen mee. Er zijn dekens en kussens aanwezig in de bungalows. Neem ook handdoeken, toiletpapier en toiletspullen mee.
    naar boven

     

    23. Mogen we eigen drank meenemen?

    Op onze terreinen is het gebruik van eigen consumpties NIET toegestaan, in uw door ons verzorgde vakantiewoning uiteraard wel. U kunt u dit echter ookdoor VenturiX Outdoor laten verzorgen, zodat u  er niet mee hoeft te sjouwen.
    naar boven

     

    24. Mogen we zelf het eten verzorgen?

    Op onze terreinen is het gebruik van eigen maaltijden NIET toegestaan. In de accommodaties uiteraard wel maar u kunt u dit ook door de cateringservice van  VenturiX Outdoor laten verzorgen. 
    naar boven

     

    25. Wat doen we met waardevolle spullen?

    Hiervoor bent u zelf verantwoordelijk! U kunt ze (op eigen risico) in de auto laten, of in uw accommodatie, maar sluit die dan wel goed af. Wij nemen geen waardevolle spullen in bewaring! VenturiX Outdoor is niet aansprakelijk voor diefstal, schade aan of kwijt raken van uw spullen.
    naar boven